Légitársaságok logói a legkülönbözőbb színűek, árnyalatúak, festésűek lehetnek, de általában egy közös mindegyikben van, egyedinek kell lennie. A logonak illeszkednie kell a légitársaságok arculatába, a logo meghatározó, mert az utas onnan ismeri fel a céget, és ha van preferált légitársasága, akkor a szerint fog foglalni is, ahhoz pedig repülőjegy-kereső weboldalakon meg kell jelennie a logonak is.
Légitársaságok logoi általában figyelemfelkeltőek, de ha nem is tűnnek ki, mindenképpen meghatározóak több szempontból is. Majdnem minden légitársaság esetében a logo, a repülőgép függőleges vezérsíkjára kerül, azaz a gép farkára. Az a terület ugyanis méretében és megjelenésében pont egy akkora és meghatározó terület ahová a logo ráfér és kiemeli a gépet a többi közül.
Ha egy állam nemzeti légitársaságát vizsgáljuk, akkor láthatjuk, hogy sok esetben az adott ország nemzeti jelképeit viseli a logo, Magyarország esetében a Malév repülőgépek farkán a magyar zászló volt, Franciaországban az Air France esetében szintén, a spanyol Iberiának pedig spanyol zászló színű a logoja. Egyéb légitársaságok esetében, mint például a diszkont légitársaságok, szintén egyedi a logojuk, de itt már nem a nemzeti színek és a logok a meghatározóak, hanem a színek.
Köztudott, hogy a WizzAir rózsaszín és lila, az easyJet narancssárga, a Ryanair kék-sárga, a germanwings ezüs/fehér-bordó, a a transavia kék-zöld. Azért fontos, hogy teljesen egyediek legyenek, hogy az utas a repülő és a weboldal színéből is akár már tudja melyik légitársaságról van szó, anélkül, hogy le kellene olvasni a nevét.